Výhody a účinky kyseliny hyaluronové

kyselina hyaluronová a citrony

Co je kyselina hyaluronová?

Kyselina hyaluronová může znít děsivě, ale ve skutečnosti je to zcela přírodní sloučenina, která je velmi prospěšná pro kůži, vlasy a pojivovou tkáň. Kyselinu hyaluronovou již máme v těle (zejména v kloubech, očích a dalších oblastech s velkým množstvím tekutin), kde pomáhá tělu zadržovat kolagen. Proč tedy užívat kyselinu hyaluronovou jako doplněk? Může být neuvěřitelně prospěšná pro zdraví pokožky a vlasů a pro zmírnění poruch kloubů. Možná víte o kyselině hyaluronové jako o složce péče o pleť, kde je ceněna pro svou schopnost vyhlazovat a hydratovat pokožku. Ale jaké účinky mohou mít doplňky stravy pro naše tělo?

Jako doplněk kyselina hyaluronová promazává klouby a další měkké tkáně a může dokonce pomoci tělu uzdravit se ze zranění.

Jaké jsou výhody kyseliny hyaluronové?

Existuje mnoho důvodů, proč přidat kyselinu hyaluronovou do svého balíčku doplňků. Kyselina hyaluronová může zvýšit pružnost pokožky, což může pomoci vašemu tělu vyrovnat se s tréninkem, zvláště pokud je vaším cílem budování svalové hmoty. Vyhněte se striím a získejte hladký a pružný vzhled své postavy (a vytvořte si skvělý základ pro své opálení, pokud máte v úmyslu soutěžit).

Už máte koupené naše legíny na cvičení? Pokud ano, označte nás na instagramu a obdržíte slevu 10% na další objednávku.

Může také urychlit zotavení ze zranění, ať už jde o řezné rány a odřeniny nebo poškození měkkých tkání a kloubů. Orální doplňky kyseliny hyaluronové, třeba tablety kyseliny hyaluronové zvyšují hladinu kyseliny hyaluronové v pokožce. Jednou z nejzajímavějších výhod kyseliny hyaluronové je pro kosti, klouby a pojivovou tkáň. Naše těla mají spoustu kyseliny hyaluronové v kloubech, kde tlumí kosti a udržuje vše dobře promazané. To má jasné výhody pro každého, kdo trénuje, pomáhá vám zvedat, běhat a pohybovat se bez omezení a bolesti. Pokud se obáváte degenerativního onemocnění kloubů, jako je osteoartritida, kyselina hyaluronová by měla být součástí vaší sady doplňků, aby se minimalizoval dopad opotřebení na vaše klouby. Kyselina hyaluronová může také zpomalit rychlost úbytku kostní hmoty a zvýšit aktivitu osteoblastů (buňky, které budují novou kostní tkáň). O zdraví kostí by se měl starat každý, ale tento benefit bude zajímavý zejména pro ženy, které jsou vystaveny vyššímu riziku osteoporózy a úbytku kostní hmoty.

Tekutá kyselina hyaluronová vs tablety

Kyselina hyaluronová se může užívat několika způsoby. Je přítomna v péči o pleť v tekuté formě a může být podávána i injekčně jako kapalina. Nejjednodušší způsob užívání je však ve formě pilulek, jako jsou naše tablety kyseliny hyaluronové.

Vedlejší účinky kyseliny hyaluronové

Bylo hlášeno velmi málo vedlejších účinků kyseliny hyaluronové. Pamatujte, že je to zcela přírodní sloučenina (název „kyselina“ je poněkud zavádějící, protože není drsná ani škodlivá!). Pokud jste těhotná nebo kojíte, je rozumné být opatrná, ale to platí pro většinu doplňků. Lidé s rakovinou nebo s rakovinou v anamnéze by se měli vyhýbat používání kyseliny hyaluronové, protože existují určité důkazy, že rakovinné buňky na ni mohou být citlivé.

Které potraviny obsahují kyselinu hyaluronovou?

Proč nezvýšit hladinu kyseliny hyaluronové v těle prostřednictvím stravy? Vývar z kostí je přirozeným zdrojem kyseliny hyaluronové. Vařením zvířecích kostí po dobu 24 hodin nebo déle se kyselina hyaluronová (a další živiny) extrahuje a vmíchá do vody, kterou pak můžete vypít.

 

soja a kyselina hyaluronová

Které potraviny podporují kyselinu hyaluronovou?

Další zdravé potraviny mohou pomoci zvýšit přirozenou schopnost vašeho těla produkovat kyselinu hyaluronovou. Sójové potraviny (jako fazole edamame a tofu) mohou pomoci vašemu tělu produkovat více kyseliny hyaluronové a jsou také skvělým zdrojem rostlinných bílkovin pro vegany. Někteří odborníci si myslí, že kořenová zelenina, jako jsou brambory a sladké brambory, může zvýšit hladinu kyseliny hyaluronové v těle. Je pravděpodobné, že je stejně sníte, tak do toho. Všechny citrusové plody obsahují sloučeninu zvanou naringenin, která snižuje rychlost rozkladu kyseliny hyaluronové v těle. Další potraviny, které to mohou dělat, jsou rajčata a banány. A potraviny s vysokým obsahem hořčíku, jako je listová zelenina, ořechy, semena a avokádo, pomohou tělu produkovat více kyseliny hyaluronové. Zkuste si udělat zeleninový salát, který bude obsahovat všechny tyto superpotraviny.

 

Závěr

Kyselina hyaluronová je přírodní látka, vyskytující se v našem těle. Může Vám pomoci s řadou problémů, doporučuji ji i jako prevenci, proti bolestem kloubů. Snažte se ji přijímat z běžné stravy, pro urychlení hojení či při zvýšené potřebě či zlepšení příznaků doporučuji doplněk s obsahem kyseliny hyaluronové, nejlépe ve formě tablet. Jezte pestrou a vyváženou stravu, pak ji budete doplňovat přirozeně, což má vždycky nejlepší efekt.

 

Přečtěte si co je to CLA.