Mandlové máslo a jeho výhody na naše zdraví

mandlové máslo

 

Zjistěte, jak zařadit lahodné mandlové máslo do vašeho každodenního zdravého jídelníčku.

Co je to mandlové máslo?

Všichni jsme slyšeli o arašídovém másle, ale v dnešní době je k dispozici celá nová úroda ořechových másel, které můžeme vyzkoušet. A jedním z nejchutnějších, nejkrémovějších a nejvýživnějších je mandlové máslo. Jak název napovídá, mandlové máslo jsou čisté mandle, rozemleté ​​do krémové pasty ("máslo" v názvu odkazuje na roztíratelné konzistence). Ale pozor, ne všechno mandlové máslo je stvořeno sobě samé. Pro maximální chuť a výživu volte mandlové máslo, které obsahuje mandle a nic jiného. Mandlové máslo by nemělo neobsahovat žádný cukr, sůl, konzervační látky ani palmový olej. Přesně tak, jak to má být.

Naš výrobní tým pro vás připravuje další novinky. Těšit se můžete na damske fitness leginy a sportovní podprsenky.

Výhody mandlového másla

Mandlové máslo obsahuje všechny výhody celých mandlí, včetně vitamínu E a hořčíku. Mandlové máslo obsahuje zdravé mononenasycené mastné kyseliny z mandlí, plus rostlinné fytosteroly a antioxidanty, které podporují zdraví srdce. Dostanete také dostatek zdravé vlákniny (10 g na 100 g) a skvělý zdroj rostlinných bílkovin z mandlového másla (25 g bílkovin na 100 g!) A není třeba se omezovat na dietu pro nabírání hmoty. Mandlové máslo lze snadno začlenit do každodenního zdravého stravovacího plánu, nebo dokonce použít, když držíte dietu.

Výživa s mandlovým máslem

Jaké jsou přesně makroživiny, kalorie a nutriční výhody mandlového másla? Začněme tou nejjednodušší otázkou: je pro vás mandlové máslo skutečně dobré?

Je mandlové máslo zdravé?

Mandlové máslo je extrémně zdravé. Ve skutečnosti je jedinou potenciální nevýhodou nadměrná spotřeba (a s tím vám nemůžeme pomoci). Je to kaloricky bohaté jídlo, stejně jako syrové mandle, ze kterých se vyrábí, ale trocha mandlového másla každý den je skvělým způsobem, jak do vaší stravy přidat další vitamíny, minerály, antioxidanty a vlákninu. Mandlové máslo jsou doslova celé mandle, rozemleté ​​na hladkou pastu. A nemůžou být zdravější než potraviny přímo z přírody.

Je pro vás mandlové máslo dobré?

Mandlové máslo má řadu zdravotních výhod a je pro vás velmi dobré (samozřejmostí je vyhnout se mu, pokud jste alergičtí na mandle). Stejně jako syrové mandle, ze kterých je vyrobeno, je mandlové máslo zdravé pro srdce (díky vitaminu E a rostlinným antioxidantům), skvělým zdrojem zdravých tuků a dobrým způsobem, jak do vaší stravy dostat více bílkovin. Vegani a vegetariáni mohou používat mandlové máslo jako zdroj bílkovin, ale každý si ho může vychutnat jako extra porci proteinu.

Kolik je bílkovin v mandlovém másle?

Na 100 g mandlového másla je neuvěřitelných 25 g bílkovin. Ano, to znamená, že je to 25 % bílkovin! Takže i když držíte dietu a berete kontrolu porcí vážně, stále můžete zvýšit příjem bílkovin o více než 6 g bílkovin s pouhými 25 g mandlového másla. Pokud máte více kalorií, máte větší objem nebo prostě rádi jíte mandlové máslo, můžete z této chutné svačiny získat ještě více bílkovin. Představte si, že byste místo pomazánky použili mandlové máslo, což je skvělý způsob, jak do sebe dostat bílkoviny navíc.

Kolik jíst mandlového másla denně?

Mandlovým máslem se nemůžete předávkovat, takže jediným omezením bude váš vlastní příjem kalorií. Stejně jako samotné mandle, jde o kaloricky vydatnou potravinu. Ale pokud se vám vejde požadované množství mandlového másla do vašeho příjmu kalorií, jsou to vaše šťastné dny. Je to skvělá volba pro snídani (jako poleva do ovsa, do smoothies, na toasty…), hlavní jídla nebo svačiny. Spousta lidí si to užívá přímo ze lžičky.

 

výroba mandlového másla

Kalorie ve 100 g mandlí

Má mandlové máslo stejný počet kalorií jako stejná hmotnost obyčejných mandlí? Pokud si vyberete přírodní mandlové máslo s absolutně ničím přidaným, pak je téměř totožné. Mandle mají 576 kalorií na 100 g. Přírodní pražené mandlové máslo obsahuje 612 kalorií na 100 g, které má 55,8 g tuku, 5,9 g sacharidů a 25,1 g na 100 g. Zjistěte, kolik z toho můžete dostat do svých kalorických cílů a jděte do toho.

Mandlové máslo pro budování svalů

Je mandlové máslo dobrou potravou pro budování svalů a zvyšování svalové hmoty? Je to skvělý zdroj přírodních rostlinných bílkovin, které podporují čistou svalovou hmotu. A je nabité vlákninou, která pomáhá udržovat zdravé trávení a napomáhá vstřebávání dalších živin. Navíc má tolik klíčových vitamínů, minerálů a antioxidantů, že pomůže vašemu tělu zůstat zdravé a nabité energií, i když tvrdě trénujete.

Kolik mandlí má jíst za den kulturista?

Mandle jsou po desetiletí oblíbeným oříškem v jídelníčku kulturistů. Je to pravděpodobně proto, že mají tak vysoký obsah bílkovin, jsou skvělým zdrojem vlákniny a jsou způsobem, jak dostat tyto důležité zdravé tuky do vaší stravy. Mandle také obsahují nejvyšší množství vápníku ze všech ořechů a mají hodně hořčíku (důležitý minerál, který může být vyčerpán intenzivním tréninkem). Pokud jste kulturista, neexistuje žádný stanovený počet mandlí, které byste měli denně sníst. Ale určitě jsou zdravou a výživnou volbou, kterou můžete přidat do svého jídelníčku.

Jaká je chuť mandlového másla?

Takže velká otázka, jak dobře chutná zcela přírodní mandlové máslo (a na kolik různých způsobů ho můžete použít?).

Chuť mandlového másla versus arašídové máslo

Chutná mandlové máslo jako arašídové máslo? Nemyslíme si to. Má podobnou texturu, hladkou, krémovou, bohatou a lahodnou. Chuť je ale úplně jiná. Jak byste si představovali, protože dvě ořechová másla jsou vyrobena z různých surovin. Mandlové máslo má jemnější chuť než arašídové máslo a myslíme si, že díky tomu je ještě univerzálnější.

Co se hodí k mandlovému máslu?

Jak můžete jíst mandlové máslo? Jediným limitem je vaše představivost. K snídani ho vyzkoušejte po lžičce na proteinový oves nebo rozmixovaný do smoothie. Je skvělé jako pomazánka na toastu nebo bagelu (s jinými polevami nebo bez nich). S hlavními jídly lze mandlové máslo použít jako přísadu do omáček a marinád k masu, nebo je jednoduše můžete jíst spolu s jídlem jako skvělý zdroj zdravých tuků. Hodí se i jako svačina, namazaná na rýžové chlebíčky nebo přidaná do řeckého jogurtu s ovocem nebo lesními plody. Nebo zkuste nakrájené jablko potřít mandlovým máslem. Myslíme si, že je zvláště dobrý těsně před spaním jako zdroj pomalu se uvolňujících bílkovin. Vyzkoušejte ho také na proteinovém mug caku.

Jak vyrobit pražené mandlové máslo

Zde je návod, jak vyrobit mandlové máslo. Nejprve získáváme vysoce kvalitní surové mandle, které se praží se slupkou. Jednoduché pražené mandle se pak jemně rozdrtí a pomalu rozmixují na hladkou máslovou pastu, bez přidání soli, cukru, palmového oleje nebo konzervantů. Můžete si vyrobit vlastní pražené mandlové máslo, ale proč se obtěžovat, když ho můžete skoro všude koupit.

Zjistěte, jaké výhody má arašídové máslo.