6 nejlepších doplňku na paměť a soustředění

paměť a soustředění

Šest nejlepších nootropik pro pamět a koncentraci

Přiznejme si to, vysoká zdaleka není levná, školné a náklady na pronájem, pokud už nežijete s rodiči znamenají, že jsme si jisti, že ze svého titulu chcete dostat to nejlepší a to znamená, že hledáte každou příležitost, jak studovat na maximum. Vzhledem k tomu, že návrat (nebo začátek) univerzity je hned za rohem, je nyní ten nejlepší čas nashromáždit si ty doplňky, které vám poskytnou soustředění a kognitivní myšlení, které potřebujete, abyste mohli začít. V tomto článku jsme nastínili šest nejlepších „nootropik“, což jsou doplňky, které pomáhají podporovat kognitivní funkce.

Vybíráte sportovní oblečení na trénink nebo na běžné nošení? Koukněte na náš web, kde máme velký výběr sportovního oblečení.

Ginkgo biloba

Ginkgo Biloba (GB) je jedním z nejoblíbenějších doplňků stravy. Některé výzkumy GB také ukázaly opravdu slibné výsledky. U starších lidí může Ginkgo Biloba pomoci kognitivním funkcím a některé pozitivní účinky GB na duševní a fyzické zdraví u jiných populací mohou být způsobeny její schopností podporovat kvalitnější spánek a spojením se zlepšeným vnímáním klidu. To může být velmi užitečné ve stresujících zkouškových obdobích a kolem nich. V některých studiích dochází také ke zlepšení kognitivních funkcí v paměťových úlohách, kdy se méně chyb dělá s použitím GB. Pro zlepšení funkce mozku by se Ginkgo Biloba měla užívat v dávkách přibližně 120-240 mg několik hodin před vyšetřením a spolu s jídlem, aby se zlepšilo vstřebávání.

Acetyl L-karnitin

Acetyl L-karnitin, běžněji označovaný jako ALCAR, je dalším oblíbeným nootropním doplňkem. ALCAR pracuje na zlepšení funkce neuronů prostřednictvím produkce neurotransmiteru acetylcholinu, což umožňuje efektivnější přenos signálů a nabízí také ochranné účinky na neurony (nervové buňky) proti poškození. ALCAR se mnohem snadněji vstřebává než jiné formy karnitinu, takže je považován za účinnější. Ve studiích byly použity dávky kolem 2-3 g denně, aby vyvolaly výše uvedené pozitivní účinky.

Cholin bitartrát

Podobně jako ALCAR i cholin bitartrát (CB) poskytuje některé ze surovin pro výrobu našeho nejhojnějšího neurotransmiteru (chemikálie, které umožňují přenos signálů z jedné buňky do druhé) acetylcholinu. CB, jak už možná tušíte, poskytuje cholinovou část rovnice, která se pak pomocí magie enzymů přemění na acetylcholin. Příliš velká dávka může způsobit bolesti hlavy, takže nejlepším přístupem k používání cholinu je začít na přibližně 200 mg denně a poté pomalu zvyšovat, aby se vyhodnotila tolerance. Pro akutní účinky na posílení mozku byly použity dávky až 2 g denně.

Tyrosin

Tyrosin je dalším velmi oblíbeným a účinným nootropním doplňkem. L-tyrosin je aminokyselina běžně se vyskytující v potravinách s vysokým obsahem bílkovin, jako je maso, mléčné výrobky a dokonce i ořechy a semena. Tyrosin je důležitý při produkci dvou dalších našich hlavních neurotransmiterů, dopaminu a adrenalinu, a také dalších hormonů, které pomáhají regulovat výdej energie. Abychom dosáhli pozitivních účinků tyrosinu, měl by být užíván asi hodinu před nástupem stresu (jako před zkouškou), v dávce kolem 100-150 mg na kg tělesné hmotnosti, takže pro 70kg člověka by to bylo kolem 7-10,5g.

nejlepší nootropika

DMAE

DMAE je doplněk, který prokázal určité účinky ve zvyšujícím se množství našeho milovaného neurotransmiteru acetylcholinu. DMAE může také v některých situacích působit jako antioxidant, který pomáhá chránit před účinky environmentálního stresu. Doporučuje se, aby dávky DMAE bitartrátu byly v oblasti 500 mg denně a je nejlepší je užívat po dobu několika měsíců, abyste dosáhli co největšího přínosu.

Fosfatidylserin

V neposlední řadě na našem seznamu nootropních doplňků je fosfatidylserin (PS). PS je sloučenina, která může být vytvořena v těle a má podobné strukturální vlastnosti jako dietní tuk. Podobně jako dietní tuk můžeme PS konzumovat ve stravě, většinou se nachází v mase a zvířecích orgánech, jako jsou játra, nicméně tato množství jsou obvykle velmi malá, takže ke skutečnému zvýšení hladiny PS je často vyžadována suplementace. Doporučené dávky pro zlepšení kognitivní výkonnosti se pohybují v rozmezí 300-800 mg denně.

Závěr

Doplňky, které posilují mozkovou sílu, jsou souhrnně známé jako „nootropika“ a jistě existuje solidní množství důkazů, které naznačují, že mohou být přínosem pro snížení stresu a zlepšení kognitivní výkonnosti. Které z nich jsou nejúčinnější, je ve své podstatě velmi individuální, takže může být zapotřebí trochu pokusů a omylů, pokud jde o doplněk a dávku, a skutečně někteří lidé rádi kombinují různé doplňky, aby našli svou sladkou tečku na posílení mozku.

 

Co jíst pro zlepšení zdraví mozku?