Proč bychom měli jíst ovesné vločky?

ovesné vločky

Proč jíst ovesné vločky?

Pokud jde o sportovní výživu, po mnoho let byly sacharidy považovány za nepřítele k dosažení štíhlé, zpevněné a svalnaté postavy. V posledních letech byl tento mýtus vyvrácen, protože sacharidy jsou ve skutečnosti velmi důležitou a životně důležitou makroživinou pro dosažení vašich tréninkových cílů. Existují však některé sacharidy, které lze považovat za lepší než jiné, a jedním z nejlepších sacharidů, které můžete použít jako palivo pro své tělo, je oves. V tomto článku se podíváme na to, proč je oves považován za zdravou volbu, kterou byste měli zařadit do svého jídelníčku. Navíc se podělíme o naše tipy, jak zahrnout oves do proteinového koktejlu.

Na našich stránkách najdete blog o zdravé výživě, ale také máme v nabídce sportovní oblečení a doplňky stravy. Pokud vám zbyde chvilka, koukněte na náš eshop.

Proč je oves považován za zdravý?

Oves je extrémně zdravým zdrojem sacharidů, protože obsahuje beta-glukany. Jsou formou vysoce rozpustné vlákniny, která zpomaluje vstřebávání sacharidů do krevního řečiště. Právě toto pomalejší trávení je odlišuje od řady jiných zdrojů sacharidů. Pomalejší proces trávení zabraňuje skokům v hladině krevního cukru a inzulínu. Rychle vstřebatelné sacharidy mohou tělu poskytnout rychlý zdroj energie, ale poté následuje „pád“, po které se můžete cítit unavení a letargičtí. Oves poskytne vašemu tělu pomalu se uvolňující zdroj energie po delší dobu a pomůže vašemu tělu dodat energii. Oves má také vysoký obsah hořčíku, což je makrominerál, což znamená, že ho vaše tělo potřebuje ve velkém množství. Tento minerál je nezbytný pro řadu tělesných funkcí včetně výroby energie. Pokud chcete efektivně trénovat, potřebujete dobrý zdroj energie a oves je určitě skvělým zdrojem potravy.

Výhody ultra jemného ovsa

Jedním z nejlepších způsobů, jak konzumovat oves na denní bázi, je použití drcených a jemných ovesných vloček. Existují, ale také jiné možnosti, takzvané kaše, kde je oves už v prášku a je obohacen o protein či ovoce. Jistě, získáte stejné výhody ze standardního ovsa, ale oves v prášku vám nabízí pohodlí. Jak dlouho vám trvá připravit ovesné vločky? Možná 2-4 minuty v mikrovlnné troubě, pak další 2-3 minuty čekání, až vychladnou natolik, abyste je mohli sníst. Jak dlouho vám trvá konzumace instantního ovsa? Asi 30 sekund. Stačí přidat 1 odměrku instantních ovesných vloček do šejkru s 200 ml vody nebo mléka, protřepat a můžete vyrazit. Je to tak snadné.

Přidáním 1 odměrky instantního ovsa a 1 odměrky syrovátkového proteinového prášku v šejkru získáte výživnou a skvěle chutnající snídani, která má vysoký obsah bílkovin, sacharidů a vlákniny. Vezměte v úvahu, jak rychlá je příprava a mohli byste ráno ušetřit drahocenný čas a načerpat energii na další den. Snídaně je opravdu nejdůležitější jídlo dne, takže se ujistěte, že svůj den začínáte tím nejlepším možným způsobem.

ovesná kaše

Ultra jemná výživa z ovsa

Pokud to se svou výživou myslíte vážně, pak je důležité přesně vědět, co do svého těla dáváte. Pojďme si tedy rozebrat, co obsahuje 100 g vloček z hlediska výživy:

  •     61,1 g sacharidů s nízkým GI
  •     Pouze 8,1 g tuku
  •     11 g bílkovin
  •     8,5 g vlákniny

Pokud počítáte makra a dáváte si koktejl s ovsem, nezapomeňte vzít v úvahu, zda používáte vodu nebo mléko a zda přidáváte nějaké další přísady, jako je prášek ze syrovátkového proteinu. Rozdíl mezi vodou a mlékem je opravdu velký. Ať už co se týče nutriční hodnoty, tak i účinkem vstřebávání vloček. Mléko se déle tráví, je to sice chutnější varianta, ale mi se po ránu potřebujeme rychle nastartovat, proto je lepší kombinace s vodou. Není to sice tak dobré, ale pro naše tělo je to rychlejší zdroj. Přidáním odměrky proteinu do svých vloček a nějakého oříškového másla, vylepšíte tento pokrm o 1000%.

 

Závěr

Instantní ovesné vločky jsou skvělým a zdravým zdrojem sacharidů. Jsou pohodlnější než ovesné vločky a lze je rychle konzumovat na cestách v koktejlu s mlékem nebo vodou. Ujistěte se, že zásobujete své tělo správnými zdroji sacharidů a dodáváte tělu energii potřebnou k dosažení vašich tréninkových cílů. Ti z vás, kteří drží bezlepkovou dietu, nemusí zoufat. Na trhu najdete i bezlepkový oves, tak pojďme na to.

Doporučuji náš další článek o zdravé snídani.