Proč jsou pro nás játra dobrá?

proč jíst játra

 

Jak víme, bílkoviny jsou pro úspěch na vaší fitness cestě naprosto zásadní. Je to stavební kámen svalstva a klíč k regeneraci po tréninku. Spolu s vašimi proteinovými koktejly nebo doplňky byste měli zajistit, abyste měli dostatek bílkovin jako součást svého denního příjmu potravy.

Když uvažujeme o klasických zdrojích bílkovin, pro představu jsou to kuřecí prsa, libové maso nebo krůtí steaky. Mohla by však játra být vaším novým zdrojem proteinu? Mnoho lidí odmítá droby jako přísadu do své týdenní přípravy.

 

Vysoce kvalitní zdroj bílkovin

Samozřejmě by to nebyl váš nový oblíbený zdroj bílkovin, pokud by neměl vysoký obsah bílkovin. 100 g kuřecích jater je přibližně 172 kalorií a 100 těchto kalorií pochází z bílkovin. To znamená, že má méně kalorií než 100 g kuřecích prsou, ale stále vyšší obsah bílkovin!

 

Játra mají vysoký obsah železa

Zejména kuřecí játra jsou plná železa. Železo nacházející se v játrech je tělem snadno stravitelné. Železo pomáhá tělu vytvářet červené krvinky a udržuje vaši krev zdravou. Zvýšení příjmu železa může také pomoci v boji proti únavě. Takže budete mít více energie!

Nejen to, ale železo pomáhá tělu metabolizovat bílkoviny. Nejenže vám poskytuje bílkoviny, ale také vám pomáhá je používat.

Cítili jste se v poslední době vyčerpaní? Sotva to zvládnete po schodech, i když jste fyzicky v pořádku? Možná vám chybí železo, zvláště pokud jste žena. Vyhledejte lékařskou pomoc, zkontrolujte hladinu železa a přidejte do jídla trochu jater, ale ne každý den!

 

Játra mají velký obsah vitamínu B

Játra jsou bohatá na foláty, vitamíny B rozpustné ve vodě. V ideálním případě musí dospělí konzumovat přibližně 1,5 mikrogramu vitaminu B12 denně, takže jděte do supermarketu a podívejte se, co je v nabídce.

Díky tomu jsou játra ještě cennější jako zdroj energie. Navíc pomáhají s údržbou a opravami buněk. Jedním z klíčových přítomných vitamínů je B12, který si tělo nedokáže samo vyrobit a musí se konzumovat.

Játra obsahují také Vitamin A

Játra mají také velmi vysoký obsah vitamínu A, takže těhotným ženám se doporučuje, aby je nejedly. Pro netěhotnou populaci je to však skvělá zpráva pro naši pokožku a náš zrak.

Játra jsou cenově výhodná

Můžete očekávat, že ve svých standardních supermarketech zaplatíte méně než 90 Kč za kg kuřecích jater a méně než 60 Kč za kg hovězích játer. Najdete je také zmrazené za ještě nižší cenu. Díky tomu jsou mnohem levnější variantou než mnoho „běžných“ zdrojů masa.

 

Mýtus: Játra mají vysoký obsah toxinů

Hlavní funkcí jater je očistit tělo od toxinů. Avšak na rozdíl od přesvědčení to neznamená, že jíst játra znamená jíst toxiny, které byly z těla vyčištěny. Úkolem jater je úplně se zbavit toxinů,  ne je ukládat.

 

Mýtus: Je obtížné uvařit játra?

Játra byla v minulosti velmi oblíbeným zdrojem masa a k vaření si nevyžaduje mnoho jemnosti. Můžete je smažit jako kuřecí prsa, a když se barva změní, budete vědět, kdy jsou vařená. S jednoduchým přidáním cibule a cherry rajčat na pánev budete mít chutné jídlo. Můžete je také zahrnout do dušených pokrmů a dalších receptů, které by mohly těžit z bohaté masité chuti.

 

Jaké fitness legíny jsou nejoblíbenější? Koukněte na naší nabídku nejprodávanějšího zboží.