Náš provoz zůstává nepřerušen, doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

Může spánek ovlivnit naše stravování?

vliv spánku na stravování

 

Rádi chrlíte vědu svým kamarádům v tělocvičně, když spolu házíte nějaké závaží? Na to máme odpověď. Každý týden sdílíme naše oblíbené nové studie, o kterých si myslíme, že otřesou vaší výživou a tréninkem.

Tento týden se zabýváme vlivem REM spánku na chování při jídle a tím, zda je nutriční označování potravin skutečně zdravější. Jdeme na to!

Legíny, které perfektně sedí a nepadají. Ano to jsou legíny Better Bodies. Jsou vyrobené z kvalitních a pružných materiálů, prohledněte si naší nabídku.

Ovlivňuje spánek vaše stravování?

Všichni víme, že spánek je důležitý, ale mohl by také hrát důležitou roli v našich stravovacích návycích? Spánek je docela komplikovaná věc, ale vědci si myslí, že to může mít jen podezření. Náš spánek je rozdělen do různých fází, z nichž jednou je spánek rychlého pohybu očí (REM). O účelu této fáze není známo mnoho, ale vědci mohou vidět, které části mozku se během REM rozsvítí.

 

Jednou z částí, které během REM spánku viděli vysokou aktivitu, je hypotalamus. Konkrétně neurony v této oblasti, které ovládají věci, jako je chuť k jídlu a regulují chování a závislost, když jsme vzhůru. Vědci experimentovali s potlačením těchto neuronů u myší během REM spánku, aby zjistili, zda to mělo dopad na každodenní chování s některými zajímavými výsledky.

 

Zjistili, že když byly tyto neurony potlačeny, jedly myši během dne méně jídla. To naznačuje, že REM spánek by mohl být nedílnou součástí regulace příjmu potravy a chuti k jídlu. Ačkoli tato studie byla provedena na myších, s našimi současnými narušenými spánkovými vzory, bylo by zajímavé zjistit, zda by podobné výsledky byly pozorovány i u lidí.

 

Proč vybíráme lepší potraviny?

Když jsme sebrali jídlo do košíku, jsme zvyklí vidět výživové informace zobrazené na zadní straně, ale vždy tomu tak nebylo. Nutriční označení na zadní straně ukazuje, zda má potravina zdravé úrovně různých živin, jako je tuk, bílkoviny, sacharidy, minerály, vitamíny nebo sůl. Vědci zkoumali změnu nákupních trendů od zavedení tohoto označování, aby to zjistili. Zjistili, že se obecně zlepšilo složení výživy našich nákupních košů a že se nyní nakupuje snížená množství označených potravin, jako jsou hotová jídla.

Díky tomuto trendu snížíté své průměrně měsíční kalorie o 588, pokud jde o nákup označených výrobků se značkou, jakož i snížení nasycených tuků, soli a cukru. I když se to nemusí zdát jako hodně, naznačuje to, že označování nás vede k větší informovanosti o tom, co jíme a zda je to pro nás dobré.

 

Závěr

 

Vědomí toho, co by mohlo zvýšit naši chuť k jídlu nebo nutriční hodnoty konkrétních potravin, vám pomůže učinit vzdělanější rozhodnutí, pokud jde o zásobování těla těmi náročnými cvičeními, nebo jen absolvováním pracovního dne. Vždy sáhněte po kvalitní jídle. Spánek Vás povede k lepší výběrům jídel ve vašem jídelníčku. V našem další článku se můžete dočíst: Jak zlepšit spánek.