Náš provoz zůstává nepřerušen, pro rychlejší doručení objednávky doporučujeme využít Zásilkovnu. Ostatní dopravci mohou být přetížení.

Výhody jednoduchých sacharidů

jednoduché sacharidy

Sacharidy mají špatnou pověst, zejména jednoduché sacharidy a to hlavně mezi ženami. Existuje oblíbená mylná představa, že sacharidy obecně způsobují, že jste tlustí, což vede mnoho lidí k přesvědčení, že je lepší se jim vyhýbat, abychom zhubli tuk. To není tento případ a sacharidy jsou skvělým nástrojem na cestě ke ztrátě tuku!

 

Druhy sacharidů

 

Existují dva druhy sacharidů; jednoduché a komplexní.

 

Komplexní sacharidy

Komplexní sacharidy jsou pomaleji strávitelné než jednoduché sacharidy, což znamená, že uvolňují energii pomaleji. To také znamená, že mají menší vliv na hladinu cukru v krvi než rychle působící sacharidy. Většina vašich jídel během dne by měla zahrnovat komplexní sacharidy, které také mají tendenci mít vyšší obsah vlákniny.

 

Jaké máme komplexní sacharidy?

 

Celozrnné potraviny, oves, hnědá rýže, celozrnný chléb a také těstoviny.

 

Jednoduché „rychle působící“ sacharidy

 

Rychle působící sacharidy jsou také známé jako jednoduché sacharidy. Komplexní sacharidy jsou obvykle typem sacharidů, který většina lidí zná, protože zpomalují trávení a tím uvolňují energii do těla pomaleji. I když většina z nás ví, že jsou fantastické pro naše zdraví a pohodu, jednoduché uhlohydráty také hrají roli a mají také několik výhod, zvláště pokud je správně načasujete, aby energii tělo mohlo správně využít, například před a po cvičení. Důvod, proč se tomuto typu sacharidů říká jednoduchý, je způsoben vysokou rychlostí, kterou může tělo trávit a vstřebávat.

 

Jaké máme jednouduché sacharidy?

Mnoho lidí si myslí, že jediné potraviny, které obsahují jednoduché sacharidy, jsou vysoce zpracované nezdravé potraviny, jako jsou čokoládové tyčinky a sladkosti, ale tak to vůbec není. Potraviny s vysokým obsahem živin, jako je ovoce, mléko a zpracované potraviny, jako jsou sladkosti a sirupy, obsahují jednoduché sacharidy. Jednoduché sacharidy zahrnují monosacharidy, což je jedna jednotka cukru, jako je fruktóza, a disacharidy, což jsou dvě jednotky cukrů, jako je laktóza nebo sacharóza. Mnoho těžce zpracovaných jednoduchých sacharidů má malou nutriční hodnotu, to neznamená, že nemohou mít místo ve vaší nutriční strategii, vždy by to mělo být s mírou.

 

Výhody jednoduchých sacharidů před a po tréninku

sacharidy před tréninkem 

 

1) Palivo

Jednoduché sacharidy vám díky rychlému uvolnění energie mohou poskytnout dokonalý před tréninkový shot. Jednoduché sacharidy jsou skvělé, pokud děláte cvičení, které vyžaduje krátkou dávku energie. Pokud děláte kratší závod nebo sprint, dokonce i zvedání závaží, strávením několika jednoduchých sacharidů před tréninkem můžete využít výkonnostní výhody jednoduchých sacharidů. Jídla před tréninkem, která obsahují jednoduché sacharidy, by byla: nasekaný banán s medem, rýžové chlebíčky a džem. K tomu si dáme ještě sklenici mléka.

 

2) Regenerace

 

Po náročném tréninku je důležité doplnění a zotavení. To je opravdu zásadní, pokud budete trénovat opět později během dne. Vzhledem k povaze jednoduchých sacharidů a schopnosti těla tak rychle je trávit jsou vynikajícím jídlem na podporu regenerace. Jednoduché sacharidy přivedou hladinu glykogenu a cukru v krvi zpět na základní hladinu efektivněji než samotné složité sacharidy.

 

3) Snadné trávení

Toto platí zejména před tréninkem, ale samozřejmě je to relevantní i po tréninku. Jak již bylo zmíněno výše, schopnost těla rychle strávit tuto formu sacharidů znamená, že nejenže dokáže rychle poskytnout dávku energie, ale má také schopnost nastartovat proces regenerace.

 

Mezi letošní hit patří naše fitness leginy Metallic Snake. Jsou vyrobené z prodyšného a lehkého materiálu, který už nebudete chtít ze sebe sundat.

 

Závěr

Zahrnutí některých rychle stravitelných sacharidů před tréninkem vám může pomoci zvýšit energii. Hlavní výhody jednoduchých sacharidů jsou pro ty, kteří trénují s vysokou intenzitou, spíše než pro lidi, kteří jsou převážně sedaví nebo necvičí s vysokou intenzitou. Zkuste si dát ovoce s medem a rýžovými chlebíčky před dalším tréninkem a uvidíte sami, jak vám jednoduché sacharidy mohou pomoci k dobrému tréninku.