Náš provoz zůstává nepřerušen, doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

Jsou banány dobré do diety?

banány a hubnutí

 

Pokud by někdy existovalo víceúčelové ovoce, jsou to banány. Můžete je upéct na chléb, hodit je na palačinky, namočit je do čokolády a udělat z nich zmrzlinu. Navíc jsou to lehké a přenosné, které je plné dobrých vitamínů a minerálů.

Jsou sladké a můžou být vhodné na hubnutí? Ostatně banány obsahují spravedlivý podíl cukru a sacharidů. Ukázalo se, že jsou stále skvělým jídlem pro lidi, kteří se snaží zhubnout. Banány jsou nutriční zázrak, který poskytuje řadu zdravotních výhod. Jeden banán velké velikosti poskytuje zhruba 10 procent vašich denních potřeb draslíku. A to je jen jeden z mnoha mikroživin.

Určitě můžete do své stravy začlenit banány, aniž byste se vzdali svých cílů hubnutí - klíčem je pohled na vaši výživu jako celek. Zde je, jak banány mohou ovlivnit vaše hubnutí, podle dietologa.
 
Zhubli jste a potřebujete kvalitní fitness oblečení, které bude splňovat všechny Vaše potřeby? Vybírejte ze značek jako je Nebbia, Gym Glamour, Women ´s Best, Better Bodies a mnoho dalších
 


Jaké je nutriční schéma banánů?

Podle amerického ministerstva zemědělství má jeden malý zralý banán asi 112 kalorií. Skládá se z 0,85 gramů bílkovin, 26,4 gramů sacharidů, 2 gramů vlákniny a 0,3 gramu tuku. Je také bohatý na vitamíny a minerály, jako je draslík, fosfor, hořčík, vitamin C a folát.
 

Jaké jsou výhody banánů pro zdraví?

Banány jsou plné živin, které pomáhají tělu různými způsoby. Není tajemstvím, že banány obsahují spoustu draslíku: asi 375 miligramů na banán. Tento esenciální minerál spolupracuje se sodíkem na regulaci rovnováhy tekutin v těle. Zvýšení vašeho příjmu draslíku může pomoci snížit hladiny krevního tlaku.

Banány jsou také plné vitamínu C, který podporuje imunitní systém těla. Kromě pomoci s imunitou, vitamín C neutralizuje volné radikály - čímž snižuje poškození buněk, což pomáhá zpoždění stárnutí. Hořčík je důležitý pro přenos nervů, srdeční kontrakce, metabolismus glukózy a inzulínu.
 
Vitamin C je také prospěšný pro pokožku, protože chrání kožní buňky před oxidačním stresem, podporuje tvorbu kolagenu a zlepšuje hydrataci pokožky. Pokud máte rádi zelené banány, můžete také zažít výhody ve střevním oddělení, protože rezistentní obsah škrobu v zelených banánech z nich činí ideální zdroj paliva pro zdravé střevní bakterie, což zase podporuje trávení a kontrolu hmotnosti.

Pokud si přesto přejete zažít zdravotní výhody zelených banánů, aniž byste je skutečně snědli, zkuste přidat banánovou mouku do dalšího koktejlu. Ženy, které konzumovaly zelenou banánovou mouku, ztratily na váze a zlepšily složení těla.
 

Jaký přesně mají dopad banány na hubnutí?

Existuje mylná představa, že ovoce není ideální pro hubnutí kvůli svému obsahu sacharidů. Ovoce může být skvělé jídlo na hubnutí. Konzumace banánů nepovede přímo k hubnutí - výživa není nikdy tak jednoduchá - mohou ale pomoci s hubnutím.

Vláknina z banánů umožňuje pomalé uvolňování glukózy do krevního řečiště, což zase pomáhá s kontrolou chuti k jídlu tím, že se cítíte déle plnější. Sladká chuť ovoce také nabízí zdravý způsob, jak uspokojit vaši touhu po cukru. Obsahují snadno strávitelné sacharidy, které poskytují velkou podporu energie před, během nebo po tréninku.


Pokud jde o snack, doporučujeme přemýšlet o konzumaci jídla ve dvojicích. Spárujte jídlo obsahující sacharidy s proteinem nebo zdravým tukem. Takže v případě banánů je dobrou možností spárovat jeden s arašídovým máslem. Jíst polévkovou lžíci arašídového másla, které obsahuje bílkoviny a tuk, zpozdí trávení cukru v banánech a zvýší vaši sytost. Mít plán vám pomůže zůstat na vrcholu vašich cílů hubnutí a zároveň začleňovat banány do vaší stravy.
 

Jaká je nejlepší denní doba k jídlu banány?

Doporučujeme svým klientům dopředu načíst své kalorie, aby podpořili udržení zdravé váhy, citovala studii v časopise Journal of Obesity, která zjistila, že tělo je účinnější při spalování kalorií ráno.
 
Pokud jde o banány, nelze určit správné načasování, protože jsou prospěšné kdykoli během dne.
 

Zelené banány nebo zralé banány?

Jak banány dozrávají, jejich obsah cukru se zvyšuje, což zase zvyšuje skóre jejich glykemického indexu (GI); Index GI je měřítkem toho, jak rychle jídlo způsobí zvýšení hladiny cukru v krvi. Zelené banány mají nízké skóre.

Přesto i zralý banán má nízké skóre GI ve srovnání s jinými plody. Zelené banány nejsou pro hubnutí nutně lepší než zralé banány, ale to, co byste měli mít, záleží na vašich cílech. Zralá žlutá odrůda vám poskytne rychlou podporu energie, ideální pro posílení tréninku. Na druhé straně, vysoce odolný obsah škrobu v zelených banánech uspokojí váš hlad déle - a proto může být lepší volbou pro méně aktivní část vašeho dne.

Můžete jíst příliš mnoho banánů?

Počet banánů, které můžete jíst, ve skutečnosti neexistuje, pokud nemáte zhoršenou funkci ledvin, která by mohla ovlivnit schopnost těla vylučovat draslík.

Ale pokud jde o hubnutí a zdraví, moderování a rozmanitost jsou klíčové. Míchejte věci po celý týden a jezte různé druhy ovoce, abyste zajistili, že dostáváte všechny potřebné živiny.

Přestože ovoce je výživně husté, nízkokalorické jídlo, které pravděpodobně nezpůsobuje přírůstek na váze, také to nechcete přehánět. Doporučuje omezit příjem ovoce na dvě až tři porce denně, upřednostňovat je při snídani a jako svačinu mezi jídly.