Náš provoz zůstává nepřerušen, doporučujeme platby kartou nebo převodem, abyste se vyhnuli kontaktu s kurýrem nebo obsluhou.

Přestaňte počítat kalorie - začněte počítat nutriční hodnotu!

počítání kalorií

 

Pokud se Vám vaše hlava točí z nesčetných diet a trendů, které všichni tvrdí, že jsou jediným úspěšným klíčem k hubnutí - nejste sami. Informace o výživě jsou snadněji dostupné než kdykoli předtím, ale také neuvěřitelně zobecněné. Všichni jsou jiní, takže to, co funguje pro vašeho nejlepšího přítele, pro vás nemusí fungovat. Je obtížné sledovat všechny věci, které potřebujeme věnovat pozornost úspěšné výživě. Ať už hubnete, tvarujete tělo nebo budujete svaly, můžeme vám pomoci dosáhnout vašich cílů zdravým způsobem.

Počítáte kalorie, ale nedaří se Vám zhubnout?

Počítání kalorií nebo dieta s počítáním kalorií vám nemusí pomoci zhubnout z několika důvodů. Shromáždili jsme pro vás nejčastější důvody, proč byste měli přestat počítat kalorie a začít počítat nutriční hodnotu jídla. Vyzkoušejte naše dámské fitness legíny Gymclothes, které jsou vyrobené  kvalitních bezešvých materiálů.

 

1) Každý metabolismus je jiný


Znáte ze svého okolí, že někdo jí po celý den nezdravé jídlo a sladkosti, a nepřibere ani kilo? Ano, to není fér. Každý spaluje kalorie různou rychlostí, což zase zvyšuje bazální metabolismus těla. Pokud tedy máte více svalů a vyšší hustotu svalů, vaše tělo spaluje více kalorií, aniž byste museli vyvíjet další úsilí. Metabolismus je v podstatě jen proces, při kterém vaše tělo štěpí jídlo a přeměňuje toto jídlo na energii - není proto divu, že každý spaluje energii různými způsoby.

Obecně platí, že pokud nejíte dost nebo jste jen bláznivě zaměřeni na stravu s počítáním kalorií, abyste po celou dobu zhubli, vaše hladina kortizolu stoupá a vaše tělo se spouští, aby se tuk dále ukládal. Pokud máte smůlu s genetikou a nepohybujete se ani spíte dostatečně, váš metabolismus zpomaluje a vaše klidová metabolická rychlost klesá. To také znamená, že každý potřebuje každý den různé množství kalorií, aby zrychlil svůj metabolismus, což činí počítání kalorií přesnou vědou příliš obtížnou. Chcete-li získat představu o tom, kolik kategorií budete potřebovat, vezmete-li v úvahu svůj životní styl, věk, hmotnost atd.,

 

2) Kalorie není kalorie

Kalorie je kalorie. Že jo? Technicky vzato ano. Všechny kalorie mají stejné množství energie - jedna dietní kalorie obsahuje 4184 joulů energie. Ale samozřejmě to není tak jednoduché, proto nemusí být kalorie užitečné. Představte si, že máte čokoládovou tyčinku a zdravý zeleninový salát, který má stejný počet kalorií.

Čokoládová tyčinka:

Většina sladkých pochoutek jsou prostě pastí na cukr. Všechno toto přebytečné množství glukózy zaplaví vaše tělo a způsobí vám rychlou a ještě rychlejší havárii. Inzulín blokuje produkci leptinu a ghrelinu, což jsou hormony zodpovědné za trávení, a - velmi důležité - vám řekne, abyste přestali jíst, když jste plná. Pokud jsou tyto hormony trvale zastaveny, vaše tělo si vůči nim vyvine odpor a budete se cítit stále hladovější.

Salát:

Pokud si netopíte salát v nezdravých zálivkách a krutonech, je to pravděpodobně jedno z nejzdravějších jídel, které můžete mít. Proč? Váš standardní zeleninový salát je plný vlákniny, antioxidantů a pomáhá vám cítit se plnější, jíst méně a zhubnout. Obzvláště dobré pro snížení rizika mnoha nemocí, včetně rakoviny, jsou potraviny jako fazole a hrášek, rajčata, mrkev, jablka a jakýkoli druh bobule. Pokud je salát velký a nemá spoustu mastných doplňků, nakonec snížíte celkový příjem kalorií a během celého dne budete mít šťastné a plné břicho.

 

3) Zapomněli jsme jíst zdravě

Pokud se příliš soustředíte na počítání kalorií, jak zhubnout, může to znamenat, že jsme vyčerpali zdravé potraviny. Vezměte si například naše milované avokádo - má neuvěřitelných 22 gramů tuku a 240 kalorií na 150 gramů. Vypadá to jako hodně. Zároveň je však neuvěřitelně výživný. Jsou plné draslíku, obsahují 20 různých vitamínů a minerálů a všechno tuky? Srdce zdravé mononenasycené mastné kyseliny, což je dobrý druh tuku, který má spoustu příznivých účinků, jako je snížení zánětů.

4) Přidaný stres


Upřímně řečeno, máte opravdu čas nebo trpělivost spočítat každou kalorii, která vám jde do úst? Co se stane, když jste venku a jen hádáte, kolik kalorií vaše jídlo má. Pokud využijete veškerý svůj čas a energii ke sledování kalorií, které vaše jídlo má, přidáváte stres do každodenní rutiny - a my jsme se již zabývali tím, jaký stres působí na vaše tělo. Navíc přestáváme poslouchat naše těla, abychom nám opravdu řekli, když jsme plné, a místo toho se soustředíme pouze na čísla.

 

5) Chybí Vám energie

Jíst stravu s počítáním kalorií, aniž byste se zaměřili na kvalitu vašeho jídla, vám způsobí únavu a neklid. Omezení na určité číslo také znamená, že bude existovat spousta omezení. Omezení vedou k přemýšlení o jídle po celou dobu, které vyvolává touhu a je mnohem pravděpodobnější, že se budete trápit a dopřejete si nezdravé dobroty. Pokud zjistíte, jaké jídlo je pro vás nejvhodnější - a nezaměřujete-li se na počet kalorií, o kterých si myslíte, že byste měli jíst, zjistíte, že je mnohem snazší zhubnout a udržet je pryč! Zastavte tedy počítání kalorií a zaměřte se na nutriční hodnotu jídla.